dilluns, 12 de maig del 2008

8ena edició dels Premis de Ràdio Associació de Catalunya

Dijous passat vaig anar a la celebració dels vuitens Premis de Ràdio Associació a la Torre Àgbar. Em va agradar anar-hi, ja que no hi havia assistit mai i, de passada, vaig poder veure per dins l’edifici que tant m’agrada, encara que només fos a l’auditori del soterrani i el hall.

En aquesta vuitena edició dels premis, hi havia entre els guardonats Toni Clapés, conductor de Versió RAC-1, que va obtenir el premi al millor professional de ràdio 'per les seves qualitats professionals, reconegudes per l'audiència que, de fa molts anys, li ha atorgat la primacia de la franja radiofònica de tarda'. El premi al millor programa de ràdio ha estat concedit a En guàrdia de Catalunya Ràdio, on el seus protagonistes, Enric Calpena i Oriol Junqueras han “sabut expressar d'una manera dinàmica, novel·lada i molt radiofònica, episodis clau de la història de Catalunya”

A la categoria d’audiovisuals, el programa de TV3 No em ratllis va rebre el guardó 1924 “per haver aconseguit que els infants interpretin el món dels adults treballant amb rigor i professionalitat”. En rebre el premi, la conductora del programa, la periodista Júlia Otero, va confessar-nos un petit secret. Resulta que la seva filla, que ningú sap qui és, va sortir en una edició del programa. Otero va afirmar que treballar amb nens és molt agraït alhora que complicat, ja que la línia de l’ètica és més prima que en el cas dels adults. “És per això –va dir- que he volgut per la meva filla, el mateix que he volgut per a tots els altres nens”. I, una vegada més, va quedar com una reina.

Per altra banda, aquests premis són una bona oportunitat per conèixer algunes propostes de ràdio local i ràdio feta per gent jove. És el cas de Generació estrella de Ràdio Cassà. Són poques les ocasions en que els professionals d’aquest àmbit premien o, com a mínim, reconeixen la feina ben feta dels qui comencen. Això no passa en altres disciplines, que es busquen els més joves, com per exemple en l’informàtica. Des d’aquí m’agradaria animar a tothom que tingui una certa tirada a la ràdio, perquè posi en marxa projectes i gaudeixi del mitjà quan encara et deixen. N’hi ha que ho intentem des de fa una pila d’anys.